Fot. Warsztaty dla szkolnych liderów i liderek bezpieczeństwa cyfrowego w szkole w ramach projektu „Cyfrowobezpieczni.pl – bezpieczna szkoła cyfrowa” Stowarzyszenia Miasta w Internecie. Zdj. Marcin Grudzień
Celem moich warsztatów i szkoleniowych rad pedagogicznych jest pogłębienie praktycznej wiedzy i umiejętności. Nie wykładam teorii, pracuję na realnych problemach i wyzwaniach. Zapraszam do dzielenia się i wspólnego szukania rozwiązań.
Preferuję aktywne formy pracy, pozwalające zobaczyć problemy z nowej perspektywy i sprawdzić ćwiczenia, które potem można zaproponować dzieciom i młodzieży. Zostawiam przestrzeń na pytania, dyskusję, pracę na konkretnych sytuacjach.
Oprócz wymienionych poniżej przykładowych tematów warsztatów i szkoleniowych rad pedagogicznych prowadzę także zajęcia integracyjne, pozwalające danemu gronu pedagogicznemu (znów) poczuć się zespołem i poprawić swoją komunikację. Nauczyciele i nauczycielki są też uczestnikami i uczestniczkami moich zajęć trenerskich.
Najcześciej wybierane tematy moich warsztatów i szkoleniowych rad pedagogicznych:
Hejt, mowa nienawiści, cyberprzemoc – czym są, jakie obowiązki nakładają na szkołę, jak pracować ze sprawcą, świadkami, ofiarami?
Przegląd zagrożeń online – na jakie sytuacje przygotować dzieci i młodzieć?
Prawo autorskie i wolne licencje – co może szkoła podczas lekcji, akademii i na stronie www, by nie narażała się na pozwy o naruszenie praw autorskich?
Szkolne procedury reagowania na zagrożenia online – jak je tworzyć, by były pomocne i by spełniały wymagania MEN?
Jak rozmawiać z rodzicami o zagrożeniach w sieci?
Jak rozmawiać z uczniami i uczennicami o Internecie, by chcieli słuchać?
TIK w edukacji – jakie aplikacje, strony i programy włączać, by uatrakcyjnić lekcje i ułatwić sobie sobie pracę? Jak zacząć, jeśli nie jest się internetowym wymiataczem?
Jak zadbać o higienę cyfrową i dobrostan psychiczny swój i swoich uczniów w dobie Internetu?
Jak planować ciekawe zajęcia online i offline?
Empatyczna komunikacja – jak porozumiewać się z uczniami i uczennicami bez krzyku?
Co to są prawa człowieka i jak ciekawie wyjaśnić to uczniom i uczennicom?
Jak przygotować siebie, uczniów/uczennice i rodziców na powrót po pandemii?